۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۶۶۵۴
استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

چهارمحال و بختیاری آماده میزبانی از رئیس جمهور / تکمیل راه‌آهن مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور

رئیس جمهور به همراه هیئت دولت چهارشنبه مهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند تا با این سفر بتوانند بخشی از مطالبات به حق مردم استان را جامه عمل بپوشانند.
چهارمحال و بختیاری آماده میزبانی از رئیس جمهور / تکمیل راه‌آهن مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران استان اظهار کرد: زمانی که به عنوان استاندار انتخاب شدم و کار خود را در استان آغاز کردم با مشکلات بسیاری روبرو بودم که از آن زمان تاکنون تمام تلاش و همت خود را بر رفع این مشکلات قرار دادم.

وی، مشکلات اقتصادی را از مهمترین مشکلات استان دانست و گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده در این مدت مشخص شد که 10 درصد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان فعال، 65 درصد با ظرفیت کمتر از ظرفیت نهایی و 25 درصد کارگاه‌ها هم تعطیل است.

سلیمانی تصریح کرد: برای رفع این مشکل کارگروهی در معاونت مدیریت و برنامه‌‌ریزی استاندار تشکیل داده شد تا طی توافقاتی با بانک‌های عامل مشکلات این واحدها زودتر برطرف تا به چرخه تولید استان بازگردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تعداد مصوبات سفرهای دولت نهم و دهم به این استان را یک هزار و 435 مصوبه برشمرد و افزود: این مصوبات با اعتبار 10 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید در حالی که 2 هزار و 400 میلیارد اعتبار به آن‌ها تخصیص داده شد و ما شاهد تحقق 22 درصدی این مصوبات از نظر ریالی بودیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 300 پروژه از پروژه‌های مصوب شده در دولت قبل عملیاتی نشده و این برای مردم استان توقع ایجاد کرده و ما باید با جذب اعتبارات ملی بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی، مشکلات مدیریتی را از دیگر مشکلات این استان دانست و گفت: در گذشته برخی از مدیران استان کم کار بودند و یا هماهنگی لازم را نداشتند که تصمیم بر آن شد تا مدیران توانمند و با تجربه جایگزین آن‌ها شود.

سلیمانی، توجه به توازن منطقه‌ای را از مهمترین شاخص‌های تغییرات مدیریتی در استان دانست و افزود: توانمندی مدیران، قدرت ارتباط آن‌ها با مدیران میانی و بالاتر و تلاش برای کم‎رنگ کردن اختلافات قومی و سیاسی از دیگر شاخص‌های تغییرات مدیریتی در استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را مهمترین راهکار برون رفت استان از مشکلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های بسیاری بالایی در زمینه نیروی انسانی، معادن و سایر حوزه ها دارد که ضروری است تا با جذب سرمایه‎گذار زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کرد.

سلیمانی در ادامه از سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به استان خبر داد و گفت: این سفر در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری انجام می گیرد.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، محیط زیست، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله همراهان رئیس جمهور در این سفر هستند.

سلیمانی با بیان اینکه در این سفر مصوبه‌ای به تصویب نمی‎رسد، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های ملی مهم از جمله راه‌آهن، پروژه انتقال آب بن- بروجن و پتروشیمی بروجن و لردگان و تکمیل زنجیره تولید فولاد از اولویت‌های استان در این سفر به شمار می‎روند.

وی از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رسانی زمینه را برای حضور و استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور فراهم کنند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۲:۲۱

30 Dec 2019